Jurnalul unei săptămâni neobişnuite

 

Duminică. Intrat în Ierusalim călare pe un măgăruş. O mulţime de oameni Mă aclamă. Fals. E mijloc de campanie electorală şi de aceea nu cred nimic. Spre seară plâng. Văd Ierusalimul peste patruzeci de ani dărâmat şi Templul făcut una cu pământul.

 

Luni. Venit din Betania. Mi se face foame. Smochinul la care Mă duc îmi rânjeşte în nas, spunându-Mi că nu-i vremea rodirii. Îl blestem şi se usucă pentru că vremea rodirii e la timp şi ne la timp. Spre seară curăţ Templul de afacerişti pentru a doua şi ultima oară. Nici o şansă ca să înţeleagă oamenii că sacrul şi profanul trebuie despărţite.

 

Marţi. Încă o confruntare cu fariseii. Mi-e scârbă pentru că falsitatea religioasă e cea mai rea dintre toate. Nişte greci vor să Mă vadă. Oamenii înainte de programe şi biserici, vor să Mă vadă. Asta-i lucru bun.

 

Miercuri. Mă odihnesc în Betania, cu Maria, Marta şi Lazăr.

 

Joi şi vineri. Spăl picioarele ucenicilor. Mă împărtăşesc cu ei, mă rog până pe la 12 noaptea. De la 1 la 4 Mă mai rog şi în Ghetismani. Apoi, Iuda mă sărută şi ceilalţi Mă scuipă şi pălmuiesc. La 9 dimineaţa, cu trupul zdrenţuit de bici şi cu cununa de spini pe cap, Mă pun pe cruce. După ce mântuiesc un tâlhar, Îmi dau duhul pe la 5 după masă.

 

Sâmbăta. Prin locuinţa morţilor, transferându-i pe cei drepţi în cer. Unii au făcut un mic popas prin Ierusalim.

 

Dimineaţa. Sunt înviat de Duhul Sfânt trimis de Tatăl şi Mă arat Mariei. Acum alerg spre Emaus pentru că sunt doi dezorientaţi pe drum. Spre seară Mă voi întoarce în Ierusalim să înfiinţez biserica Mea. Zi încărcată…

 

 


 

Leave a Reply

