Din gradina mea cu borduri

In gradina cu borduri vezi sa nu te-mpiedici Flori frumoase cind culegi sa le duci la \”medici\”

Intr-o zi de vineri…. ma intorceam acasa cu trenul. Eram trudit si stomacul se rasucea in mine. Scoala devenise cel mai bun partener de afaceri al meu. Era una din acele saptamani in care bateam palma cu faculta doar doua zile, lasand impresia ca mai mult nici ca puteam indura. Ma aflam in tren si peisajul se derula stereotip: deal,vale,casa,gara si din nou deal,vale,casa,gara.Ochii imi erau tulburi si mingaiati de pleoapele grele care semnalizau o piroteala critica de tipul \”barba-n piept\” a gurilor cascate de la Cotroceni, in care se pot zari cu usurinta arcul de triumf din Bucuresti si clopotul din centrul Clujului. Imi aduc aminte ca la o seara de tineret cind faceam repetitii m-a apucat cascatul, iar o sora mi-a recomandat cu discretie un Prostamol. Apucasem sa schimb doua vorbe cu prietenul meu cel bun, cand mintea mi-a fost brazdata de o pofta joviala pentru un cavaler al modei. Pe coridor … era un onorabil cetatean a plaiurilor mioritice,scris in registrul statului,posesor de buletin cu acte in regula. Lovise o cinzeaca si parea multumit ca nu sunt oglinzi in tren. Traia fara complexe, mai greu, dar traia. Din cand in cand privea la noi dornic sa se compare cu cineva. Avea si cu cine! Lucrul acesta mi-a dat de gandit si am concluzionat astfel: comparatia mortala e atunci cand pui semnul de egal intre termenii de comparat. Astfel privirile acestui om il vizau pe Luci care se afla in raza-i de viziune. In timpul asta la mine in cap incepeam sa le schitez portretul moral si fizic si sa vad ce trasaturi se contopesc, iar asta in dauna celui care credea ca si-a gasit vocatia.N-avea acces la gandurile mele si dintr-o data m-am trezit ca sunt cainele din Tom si Jerry care alearga deopotriva dupa pisica si soarece. Unul dintre ei statea in compartiment, celalalt pe coridor unde era privat de comfort. Unul e imbracat ales,celalalt nu. Unul primeste caldura, celalalt nu. Unul are datorii la intretinere iar celalalt la cazanul din sat. Unul a votat cu Basescu , celalalt nu…..Privirile celor doi se intilnesc intr-un moment,iar Luci parca hipnotizat se ridica si se alatura tovarasului de pe coridor, lasandu-ne cu gurile cascate ca dupa o ploaia de stele. Atentie! Termenii de comparat s-au intilnit in plina glorie si-ntr-o atmosfera incarcata de orgolii sociale: geniul si prostul, frumosul si uratul, oaia si capra, Isus si talharul, binele si raul, succesul si falimentul. Cei doi se sincronizeaza in asa fel incit scot amandoi deodata cate o tigara, acest fapt unindu-i pe cei doi sub imperiul necrutator al egalitatii. In timp ce deasupra lor se trageau artificii de zor, in tabara noastra amenajata in compartiment se asterne o liniste tiuitoare urmata de o explozie salbatica de ris grotesc. Nu i-am ascultat ce au vorbit pentru ca mesajul meu ar fi luat o alta conotatie. Pentru astfel de oameni \”uniti in cuget si-n simtiri\” diavolul are o singura pecete pe care scrie \”Iadul\”. Copiii pe care i-a unit voia lui Dumnezeu sint una cu Isus Cristos. Si stand sa-mi revin din aceasta paralizie marcanta prin care trecusem, imi zboara gindul la Pateu Ardealu de foame ce-mi era. Cum s-a putut intimpla sa ma gindesc acolo nu stiu… Oare ce legatura sa fie intre viciatii fumatori si pateu? Iti spun eu: \” Mama ce ficat au astia! \” ….si e tot rezultatul unei comparatii mortale.

Leave a Reply

