Bicicletele şi confortul în viaţă

cycling_by_nanaijo

Recent, nişte prieteni care făceau un tur cu bicicletele, s-au oprit să-mi facă o vizită la cofetăria pe care o conduc. În timp ce vorbeam cu ei, au început să spună cât de „tare” este turul pe care-l făceau, pedalând pe distanţa de două mile, cât era de la casa lor şi până la mine. Pentru că eu am avut ocazia de câteva ori să merg cu bicicleta mai mult de 100 de mile într-o zi, nu mi s-a părut că cele două mile pe care le-au parcurs prietenii mei până la cofetărie ar fi o mare realizare.

Am avut ocazia să călătoresc de mai multe ori în Europa şi ştiu că pentru mulţi oameni de acolo, mersul pe bicicletă este un mod de viaţă. Atunci când nu merg pe jos, mulţi se urcă pe biciclete şi se deplasează dintr-un loc în altul, fără a socoti câte mile sau kilometri trebuie să pedaleze. Dacă spre exemplu, se întâmplă să te afli în Olanda la Amsterdam şi mergi pe jos, şansele să fii lovit de o bicicletă ce se deplasează în viteză sunt mai mari decât de a fi lovit de o maşină sau alt vehicul motorizat. La fel se poate întâmpla şi în alte părţi ale lumii, în special în unele ţări din Asia.

După ce prietenii mei au plecat, am rămas şi mai puţin impresionat de efortul pe care l-au făcut în scurta lor plimbare cu bicicletele, când am observat că acestea aveau cauciucuri mari, umflate cu aer, şezuturi late şi moi, ghidon drept şi puţine viteze.

Am şi eu o bicicletă de ceva timp şi chiar dacă nu beneficiază de cea mai modernă tehnologie în domeniu, are cauciucurile înguste pentru a reduce rezistenţa la rulare, barele ghidonului sunt lăsate în jos pentru o mai bună distribuire a greutăţii şi pentru o poziţie aerodinamică, şezutul este îngust şi tare, fiind mai confortabil la drum lung, iar schimbătorul are 12 viteze, cu opţiuni pentru mersul la deal sau pe alte tipuri de teren. Bicicleta mea, spre deosebire de bicicletele prietenilor mei, este construită pentru a fi eficientă şi practică, nu pentru confort şi relaxare.

Observând acest contrast, m-am gândit că el ar putea să fie o lecţie de viaţă. Nu întotdeauna când urmăreşti calea cea mai confortabilă înseamnă că ai făcut şi cea mai bună alegere, fie că este vorba de mersul pe bicicletă, locul de muncă, succesul în căsnicie şi familie.

Poţi alege să mergi cu o bicicletă grea, cu şezut moale şi confortabil sau cu una uşoară şi suplă, care răspunde uşor la comenzi. La finalul cursei însă, dacă ai ales calea mai confortabilă, satisfacţiile s-ar putea să nu fie la fel de mari. Dumnezeu nu a intenţionat niciodată ca noi să avem tot timpul o viaţă confortabilă. Spre exemplu, în Noul Testament din Biblie, putem citi următoarea afirmaţie surprinzătoare: “…ne bucurăm chiar şi în necazurile noastre; căci ştim că necazul aduce răbdare, răbdarea aduce biruinţă în încercare, iar biruinţa aceasta aduce nădejdea” (Romani 5:3-4). Iar în cazul că am trecut cu vederea acest pasaj, Biblia face o declaraţie similară în Epistola lui Iacov: „…să priviţi ca o mare bucurie când treceţi prin felurite încercări, ca unii care ştiţi că încercarea credinţei voastre lucrează răbdare. Dar răbdarea trebuie să-şi facă desăvârşit lucrarea, pentru ca să fiţi desăvârşiţi, întregi, şi să nu duceţi lipsă de nimic.” (Iacov 1:2-4). Eu cred că Dumnezeu se aşteaptă ca noi să abordăm viaţa cu entuziasm, să fim gata să înfruntăm diferite provocări şi încercări şi să experimentăm satisfacţia care vine din învingerea lor.

Indiferent că ne dăm seama sau nu, scaunul ultraconfortabil şi ecranul TV de mari dimensiuni, ar putea fi bariere în căutarea noastră pentru o viaţă care să ne aducă mulţumire şi satisfacţii. Trebuie să ne străduim mai mult şi uneori să alegem lucrurile care sunt mai puţin confortabile. La fel ca şi alegerea bicicletei de curse care, deşi are ghidonul îndoit, incomod şi cauciucurile subţiri, la drum lung aduce mai multe satisfacţii.

Jim Mathis

Leave a Reply

